torsdag 13 januari 2011

trött på att vara sjuk

När jag skulle gå hem vid nyår gick jag vilse. För lite kläder och vimsande allt för länge en kall, kall natt gjorde att jag drog på mig en förkylning. Efter några dagar kom hostan. Den försvann inte. Helena har varit tvungen att jobba för mig för att jag inte klarat av att gå till jobbet. Nu jobbar jag igen, men inte så mycket mer. Jag jobbar, kommer hem, försöker äta middag, somnar vid 6-7tiden.

Helena mår inte heller något vidare, och dras också med hosta. Vi har börjat slarva allt mer med middagar, men du har verkligen inte ork till det när allt du vill är sova. Som tur är har vi vårt hus bakom oss. De lagar middagar åt oss när vi inte orkar, trugar i oss mat när vi inte vill äta, och gör matlådor åt oss.

Idag var vi på middag med våra favoritsvenskar. Anna har en bubbelpool i sitt hus och planen var att äta hamburgare, ta några öl och bada hela kvällen. Jag tog mig igenom en kvart öl och en halv hamburgare. Sen tog det stopp och jag var tvungen att vingla hem. Nu är jag hemma och är bara så less, less, less på att vara sjuk. Om det inte blir bättre nästa vecka går jag till doktorn.

Dessutom, jag måste bli bra till helgen då vi åker till Kicking Horse och hälsar på Edwinas brorsa! Det kommer bli riktigt, riktigt kul.


/Elin

2 kommentarer: