fredag 7 januari 2011

Vilken underbar dag!

Vakande kl 5 och var trött och hade ingen lust alls att gå till jobbet, ville bara stanna i min säng hela dagen. Hade då ingen aning om att det skulle bli den bästa skidåkning jag någonsin har varit med om.  Jag och en kille som heter Nick skulle öppna liften som ligger längst bort. Det betyder att vi var de första som åkte i backen, det hade snöat hela natten.  Jag höll på att få en chock när jag såg hur mycket snö det var.  Vi började åka och jag kunde inte sluta le, snön var överallt och gick till över midjan på mig man kunde knappt se något för snön bara yrde. Man kunde göra dropp och hoppa som man ville för om man ramla så gjorde man ändå inte illa sig. Det var helt underbart!  Dagen fortsatte lika lyckat efter vi satt upp staket och startat liften och fått klartecken att börja åka. Börjar vi roterar, eftersom vi jobbar tre i varje lift är det jämt någon som åker skidor.  Så vi började vår rotation innan folket hunnit kommit.  Så vi var de första som åkte i de backarna också och det var minst lika mycket där. Under dagen fick jag 7 helt fantastiska åk i slutet av dagen var jag så trött i mina ben så jag knappt kunde stå.  Men vilken dag det var!!!  Idag är jag ledig och ska till skidbacken snart, de har snöat i natt också!  Men får se hur mycket jag kommer orka åka mina ben är trötta….


/ Helena 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar